Téma 2 – Tippek és gyakorlati tanácsok az önértékelés lefolytatásához

Kérje ki kollégái véleményét

Gyűjtsön visszajelzést a kijelentések/kérdések egyértelműségével és relevanciájával kapcsolatban. Ez a visszajelzés segíthet a kérdőív finomhangolásában és a felhasználói élmény javításában.

Motiválja az érdekelt feleket:

A motiváció fenntartása folyamatos folyamat. Olyan együttműködő és vonzó körülményeket kell kialakítania, amelyek serkentik az érdekelt felek elkötelezettségét, és végső soron a digitális átalakulás sikeres megvalósításához vezetnek.

Értelmezzék a kérdések jelentését:

A teljes körű bevezetés előtt érdemes a kérdéseket az érdekeltek egy kis csoportjával kísérleti jelleggel kipróbálni. Ez a pilot segít azonosítani az esetleges értelmezési problémákat, és elkerülni a kérdések félreértését.

Mutassa be az önértékelés fontosságát:

Világosan tájékoztassa az összes résztvevőt a kérdőív céljáról, a visszajelzések fontosságáról és a kitöltés várható ütemezéséről. Győződjön meg arról, hogy minden érdekelt fél tisztában van a kérdőív jelentőségével. Folyamatosan mutassa meg az érdekelteknek, hogy ez mennyire fontos az iskola, a tanulók és a tanárok számára.

Kezdjék el a kérdőív kitöltését:

Miután alaposan felkészült, indítsa el a kérdőív kitöltését. Ösztönözze a magas részvételi arányt, mivel a visszajelzések sokféleségével átfogó képet kaphat iskolája digitális felkészültségéről. Biztosítson elegendő időt a kérdőív kitöltésére.

Gyűjtse össze és elemezze az adatokat:

Gyűjtse össze és elemezze a kérdőív segítségével kapott adatokat. Fordítson nagy figyelmet arra, hogy a saját konkrét kérdései valóban hozzáadott értékkel bírnak-e, és hozzon döntést arról, hogy megtartja-e azokat a későbbi folytatáshoz.  

A fenti lépések és tanácsok követésével eredményesen használhatja a SELFIE WBL-t szakképző intézménye digitális felkészültségének értékelésére és javítására