Spletno poklicno in strokovno izobraževanje bo od vas zahtevalo komunikacijo z različnimi deležniki, na primer z razrednikom, učiteljem/predavateljem, vrstniki, delodajalcem in morda celo s strankami. Komunikacija z vsako skupino zahteva različna pravila.
Preden vzpostavite stik z vsako od teh skupin preko interneta, se prepričajte, da ste preverili in upoštevali vse spodaj navedene točke:
Kadar kontaktirate razrednika:
✔ Ohranite resen ton pogovora.
✔ Ne uporabljajte pogovornega jezika.
✔ Ne prekinjajte.
✔ Predstavite svoje mnenje ali predlog in počakajte na odgovor.
✔ Poskrbite, da boste tudi sami udobno nameščeni.
✔ Pripravite se na razgovor z razrednikom – na list papirja zapišite svoja pričakovanja, skrbi, točke nestrinjanja.
✔ Pred začetkom preverite, kdo je “prisoten” v klepetu.
✔ Upoštevajte, da imajo lahko drugi učeči se v vaši skupini dostop do kanala, preko katerega komunicirate, in lahko ‘vstopijo’ brez vašega vedenja.
✔ Preverite doseg svoje spletne kamere.
✔ Strogo je prepovedano fotografiranje, snemanje pogovora ali deljenje posnetkov zaslona, ki prikazujejo zasebni prostor razrednikovega doma.
Kadar kontaktirate svojega učitelja/predavatelja:
✔ Sestanek načrtujte vnaprej in poskrbite za varno okolje ter varno povezavo.
✔ Pritegnite pozornost učitelja/predavatelja na miren in vljuden način.
✔ Učitelj/Predavatelj lahko tolerira pogovorni jezik – ni potrebno, da ste povsem uradni.
✔ Preverite doseg svoje spletne kamere.
Kadar kontaktirate svoje vrstnike:
✔ Kontakt z vrstniki na spletu je popolnoma drugačen.
✔ Običajno se uporablja pogovorni, včasih celo neprijazen in vulgaren jezik.
✔ Spomnite se, da na internetu niste anonimni.
✔ Vedno se vprašajte, ali bi si želeli biti v koži osebe, ki se ji vsi smejijo – bi imeli pogum povedati isto stvar iz oči v oči?
✔ Bodite vljudni.
✔ Preden preidete na dejansko temo pogovora, vprašajte, kako se vaš kolega počuti, povprašajte o njegovem/njenem počutju in se pogovorite o tem, kaj se je nedavno zgodilo.
Kadar kontaktirate svojega delodajalca:
✔ Pazite, ali dobro razumete navodila delodajalca – pokazal vam bo, kako izvesti vaše poklicne in strokovne naloge.
✔ Če niste prepričani, kaj storiti, zastavite vprašanja.
✔ Če imate težavo z dostopnostjo do določenih gradiv ali programske opreme, o tem obvestite svojega delodajalca.
✔ Med takšnim pogovorom ostanite osredotočeni, uporabljajte formalni ton govora, ne uporabljajte pogovornih izrazov in seveda ne uporabljajte vulgarizmov.
Kadar kontaktirate stranko:
✔ Če vas delodajalec pooblasti za stik s stranko, to pomeni, da vam zaupa.
✔ Pred intervjujem se prepričajte, kaj delodajalec pričakuje, kakšen naj bi bil izid vašega srečanja s stranko.
✔ Idealno je, da pred sestankom vzamete zapiske in se prepričate, da je vaša internetna povezava stabilna. Če imate s tem težavo, razmislite, kako jo lahko izboljšate.
✔ Vodite sestanek učinkovito, zastavljajte specifična vprašanja in si delajte zapiske.
✔ Uporabljajte uradni jezik.
✔ Zagotovo vklopite kamero in se na začetku sestanka predstavite; stranka vas ne pozna.