Naloga 2. komunikacija med spletnimi učnimi urami

Une image contenant dessin humoristique, clipart, capture d’écran

Description générée automatiquement

Spletno poklicno in strokovno izobraževanje bo od vas zahtevalo komunikacijo z različnimi deležniki, na primer z razrednikom, učiteljem/predavateljem, vrstniki, delodajalcem in morda celo s strankami. Komunikacija z vsako skupino zahteva različna pravila.

Preden vzpostavite stik z vsako od teh skupin preko interneta, se prepričajte, da ste preverili in upoštevali vse spodaj navedene točke:

Kadar kontaktirate razrednika:

✔ Ohranite resen ton pogovora.

✔ Ne uporabljajte pogovornega jezika.

✔ Ne prekinjajte.

✔ Predstavite svoje mnenje ali predlog in počakajte na odgovor.

✔ Poskrbite, da boste tudi sami udobno nameščeni.

✔ Pripravite se na razgovor z razrednikom – na list papirja zapišite svoja pričakovanja, skrbi, točke nestrinjanja.

✔ Pred začetkom preverite, kdo je “prisoten” v klepetu.

✔ Upoštevajte, da imajo lahko drugi učeči se v vaši skupini dostop do kanala, preko katerega komunicirate, in lahko ‘vstopijo’ brez vašega vedenja.

✔ Preverite doseg svoje spletne kamere.

✔ Strogo je prepovedano fotografiranje, snemanje pogovora ali deljenje posnetkov zaslona, ki prikazujejo zasebni prostor razrednikovega doma.

Kadar kontaktirate svojega učitelja/predavatelja:

✔ Sestanek načrtujte vnaprej in poskrbite za varno okolje ter varno povezavo.

✔ Pritegnite pozornost učitelja/predavatelja na miren in vljuden način.

✔ Učitelj/Predavatelj lahko tolerira pogovorni jezik – ni potrebno, da ste povsem uradni.

✔ Preverite doseg svoje spletne kamere.

Kadar kontaktirate svoje vrstnike:

✔ Kontakt z vrstniki na spletu je popolnoma drugačen.

✔ Običajno se uporablja pogovorni, včasih celo neprijazen in vulgaren jezik.

✔ Spomnite se, da na internetu niste anonimni.

✔ Vedno se vprašajte, ali bi si želeli biti v koži osebe, ki se ji vsi smejijo – bi imeli pogum povedati isto stvar iz oči v oči?

✔ Bodite vljudni.

✔ Preden preidete na dejansko temo pogovora, vprašajte, kako se vaš kolega počuti, povprašajte o njegovem/njenem počutju in se pogovorite o tem, kaj se je nedavno zgodilo.

Kadar kontaktirate svojega delodajalca:

✔ Pazite, ali dobro razumete navodila delodajalca – pokazal vam bo, kako izvesti vaše poklicne in strokovne naloge.

✔ Če niste prepričani, kaj storiti, zastavite vprašanja.

✔ Če imate težavo z dostopnostjo do določenih gradiv ali programske opreme, o tem obvestite svojega delodajalca.

✔ Med takšnim pogovorom ostanite osredotočeni, uporabljajte formalni ton govora, ne uporabljajte pogovornih izrazov in seveda ne uporabljajte vulgarizmov.

Kadar kontaktirate stranko:

✔ Če vas delodajalec pooblasti za stik s stranko, to pomeni, da vam zaupa.

✔ Pred intervjujem se prepričajte, kaj delodajalec pričakuje, kakšen naj bi bil izid vašega srečanja s stranko.

✔ Idealno je, da pred sestankom vzamete zapiske in se prepričate, da je vaša internetna povezava stabilna. Če imate s tem težavo, razmislite, kako jo lahko izboljšate.

✔ Vodite sestanek učinkovito, zastavljajte specifična vprašanja in si delajte zapiske.

✔ Uporabljajte uradni jezik.

✔ Zagotovo vklopite kamero in se na začetku sestanka predstavite; stranka vas ne pozna.