1. téma – Ki vesz részt a SELFIE WBL önértékelésben?
A SELFIE WBL önértékelésben az szakképzés szereplői közül négy csoport vesz részt: az iskola igazgatója és vezetői, a tanárok, a tanulók és a vállalati oktatók. Minden résztvevőnek tudnia kell, miről szól egy ilyen önértékelés, és miért olyan fontos, hogy őszintén válaszoljon a kérdésekre. Jó ötlet az önértékelésben részt vevő minden egyes csoporttal előzetesen olyan megbeszéléseket folytatni, amibe részletesen megbeszélik az önértékelés okát, hasznát és fontosságát az iskola, a tanárok és legfontosabbként a tanulók számára.
Fontos, hogy az egyes csoportokból a lehető legtöbben vegyenek részt az önértékelésben. Az elérendő minimális létszámra vonatkozó pontos adatok a SELFIE Guide 1: https://education.ec.europa.eu/sites/default/files/2023-07/selfie-guide-for-school-cordinators-july23_en.pdf (12-13. oldal) című útmutatóban találhatók. Jó megoldás, ha a munkahelyi képzést szervező és biztosító vállalat(ok) nevében egy olyan személyek vesznek részt az önértékelésben, aki napi szinten részt vesznek a tanulók oktatásában.
Az önértékelést eredményeként az iskola iskolára szabott jelentést kap, amely felhasználható az iskola digitális oktatási stratégiájának kialakításához és/vagy fejlesztéséhez.
A SELFIE WBL betekintést nyújt abba is, hogy az oktatók, beleértve a vállalati oktatókat is, mennyire elkötelezettek a digitális technológiák oktatásban való felhasználása iránt, és mennyire nyitottak továbbképzésre és innovációra ezen a területen.
Az önértékelés elvégzése, a válaszadói csoporttól függően 30-60 percet vesz igénybe. Ez a tanulók esetében 30, a tanárok és a vezetők esetében megközelítőleg 60 perc. Különösen abban az esetben igaz ez, ha az intézmény a kötelező kérdéseken kívül további opcionális és saját kérdéseket is választ. Az iskola méretétől függően a vezetőségnek több támogató technikus kollégát és tanárt be kell vonnia, hogy segítsenek kollégáiknak megérteni az önértékelés kérdéseit és skálázását.