2. feladat

Ez a feladat hasonlóan az előzőhöz, szintén a Tananyag első fejezetéhez kapcsolódik > 1. téma : A változás oka. Kérjük, olvassa el a feladat elvégzése előtt.

Az első téma elolvasása után, kérjük lépésről lépésre végezze el a lent leírt feladatokat!

Egy összetett és átfogó intézményi digitális cselekvési terv létrehozása, végrehajtása és sikeres megvalósítása komplex megközelítést igényel az iskolavezetők és a tanárok részéről.  Ez a fajta komplex iskolafejlesztés szervezetfejlesztési és változásmenedzsment módszerek alkalmazását igényli. A folyamat mindig a változás összefüggéseinek elemzésével kezdődik. 

Ennek megismeréséhez végezze el a következőket:

  1. Nézze meg az alábbi rövid, nyílt forráskódú képzési videót, amely egy egyszerű, de értelmes modelljét mutatja be annak a fajta komplex szervezeti változásnak, amelynek Ön aktív részese lesz.

VIDEÓ : Erőtérelemzés 

Utolsó megtekintés időpontja: 2024. 03. 05.
https://www.youtube.com/watch?v=VOF-5ca74kc

2. Végezze el az erőtérelemzést az iskolája esetében a következőképpen: 

  • Vegye fel a hajtóerők közé a változás előnyeit (iskolai és személyes előnyök – a tanulók előnyei, a tanárok előnyei, a vezetés előnyei).
  • Gondolja át és sorolja fel azokat a külső/belső kényszereket, amelyek tovább ösztönzik a digitális pedagógiai fejlesztéssel kapcsolatos változást. Gondoljon a jogszabályokra, a társadalmi elvárásokra, illetve, ha van értelme, bármilyen versenyelőny megteremtésére más iskolákkal szemben, vagy éppen ellenkezőleg: egy hátrány megszüntetésére. 
  • Határozza meg azokat a fékező erőket, azaz hátrányokat és korlátokat, amelyek hátráltatják a változást. 

Ön szerint melyik oldal az erősebb? Ön szerint azért lehet bevezetni a változást, mert a hajtóerők erősebbek? Hogyan lehetne a hajtóerőket felhasználni a szükséges változások bevezetésének megkönnyítésére/megkönnyítésére. Hogyan lehetne csökkenteni a fékező erőket?

3. Töltsön kb. 10 percet önállóan ezzel a feladattal, és készítsen jegyzeteket magának, majd további 20 percet töltsön azzal, hogy megvitatja az eredményeket a kollégáival: mit gondolnak a változás bevezetésének megvalósíthatóságáról?

Mit gondola, készen áll arra, hogy aktívan részt vegyen a változás megvalósításában az iskolája intézményi digitális cselekvési terve alapján?