TÉMA 1.: A változás oka

Miért van szükségünk digitális eszközökkel támogatott tanítási és tanulási szervezeti/iskolai kultúrára?

Az elmúlt két évtizedben számos szakcikk, tanulmány és konferencia-kiadvány jelent meg a digitálisan támogatott tanulás és tanítás előnyeiről és hátrányairól a tanuló, a szülő, a tanár és az iskola számára. Minden tanár és intézményvezető hosszú listát tudna felsorolni a digitális oktatás mellett és ellen szóló érvekről. Alighanem minden tanár el tudná mondani, hogy a minőségi digitális oktatás milyen előnyökkel jár a tanulók számára, a digitális kompetenciák fejlesztésétől kezdve a BYOD-on és a tanulók tanulási motivációjának növelésén át a tanulás személyre szabásáig.

Éppen ezért nem kívánunk belemenni a téma részletes elemzésébe és bemutatásába, csupán a tanulók számára legfontosabb előnyöket szeretnénk összefoglalni az alábbi ábra segítségével, hogy közös értelmezést alakítsunk ki.

A képen szöveg, képernyőkép, diagram, Betűtípus látható

Automatikusan generált leírás

Forrás: How Technology is Changing Education? The Journey from Whiteboard to Keyboard (apogaeis.com)

Feltette már magának a kérdést, hogy milyen lenne az iskolája 10 év múlva, ha nem tart lépést a digitális oktatás és pedagógia fejlődésével?

Mielőtt továbblépne a következő “SELFIE-WBL mint a intézményi digitális pedagógiai fejlesztési terv alapja” témakörre, végezze el az 1. és 2. feladatokat.