Téma 2.: SELFIE-WBL mint a intézményi digitális pedagógiai fejlesztési terv alapja

A SELFIE WBL (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational technologies for Work Based Learning) egy ingyenes önértékelési rendszer, amelynek célja, hogy segítse az iskolákat a digitális technológiák tanításba, tanulásba és tudásértékelésbe való integrálásában. A kutatásokon nyugvó SELFIE alapját az Európai Bizottság azon keretrendszere képezi, amely a digitális kor tanulási formáinak térnyerését támogatja az oktatási intézményekben Ennek megfelelően a SELFIE-WBL önértékelő rendszer a következő jellemzőkkel bír:

  • stratégiai eszköz az iskola digitális pedagógiai átalakításának és megváltoztatásának tervezéséhez és megvalósításához;
  • 360 fokos önértékelési rendszer az iskolák digitális pedagógiai felkészültségének és lehetőségeinek értékelésére, valamint az innovatív digitális technológia használatának elősegítésére az osztálytermi/munkahelyi tanításban és az otthoni tanulásban;
  • egy a tanítási/tanulási folyamatot 8 szempont alapján értékelő eszköz (a minőségi digitális tanítás nem csak az infrastruktúráról és a felszerelésről szól, hanem a különböző területek komplex kombinációjáról);
  • egy olyan online eszköz, amely bármilyen eszközön, például okostelefonon, táblagépen vagy számítógépen futtatható;
  • valamennyi szakképző iskola számára ingyenes, több mint 30 nyelven elérhető és a különböző igényekhez igazítható.

A SELFIE WBL használatának fő előnyei az iskolák, a tanárok, a tanulók és a duális vállalati partnerek számára:

  1. Lehetővé teszi, hogy szisztematikusan felmérje, hogy hol tart az intézmény a digitális technológia tekintetében
  2. Úgy tervezték, hogy az iskolák és a duális partnerek 8 területen, különböző állításokon keresztül értékelhessék a digitális technológia pedagógiai alkalmazása terén meglévő erősségeiket, gyengeségeiket és fejlesztendő területeiket.
  3. Serkenti a technológia pedagógiai alkalmazásáról szóló eszmecserét az iskolákban és a duális partnereknél.
  4. 360 fokos megközelítésen alapuló párbeszédet indít a jövőbeli digitális fejlesztési tervekről a szakképző iskola valamennyi érdekeltjének bevonásával.
  5. Fejleszti a tanárok és a tanulók demokratikus részvételét
  6. Összehasonlítja és szembe állítja az évek során bekövetkezett fejlődést/előrehaladást.
  7. Javítja a tanulást mind az iskolában, mind a duális partnereknél, és javítja a mentorálást és a tanácsadást.
  8. Megkönnyíti a szakképző iskola, a duális partnerek és a tanulók közötti együttműködést.

Ha többet szeretne megtudni a SELFIE-ről és a SELFIE WBL-ről, a következő weboldalon tájékozódhat:
Utolsó megtekintés időpontja: 2024. 03. 05.
https://education.ec.europa.eu/hu/selfie/about-selfie 

Mielőtt továbblépne a következő témakörre, végezze el a 3. feladatokat.