5. feladat
Ez a feladat a Tananyag negyedik fejezetéhez kapcsolódik > Téma 4 – Tippek és trükkök az időpazarlás és az időveszteségek elkerülésére. Kérjük, olvassa el a feladat elvégzése előtt.
Az alábbiakban javasolt tippek és taktikák listájából válassza ki azt az 5 legjobb eszközt, amelyekkel Ön szerint a leginkább javíthatja a tanuláshoz kapcsolódó időgazdálkodását, és ezáltal időt takaríthat meg a tanuláshoz.
Tippek és taktikák az időgazdálkodás javítására | Melyek azok, amelyeket már használ? | Melyek azok, amelyekről úgy gondolja, hogy a gyakorlatban is megvalósíthatja? |
Időrablók azonosítása | ||
Kapcsolja ki a közösségi média alkalmazásokat és minden értesítést a tanulás idejére (sok telefonban van beépített “ne zavarjon” üzemmód, használja azt). | ||
Minden nap szánjon 3 órát a tanulásra, amikor semmi mást nem csinál. | ||
Ne válaszoljon a kérésekre azonnal, szánjon erre időt a tanulás befejezése után. | ||
Hozzon létre egy To-Do listát a nap megtervezéséhez | ||
A nagy tanulási feladatokat kisebb, kezelhető tanulási feladatokra bontja. | ||
Rangsorolja és ütemezze a feladatait (fontos, nem fontos, sürgős, nem sürgős, mi az, ami néhány perc alatt elvégezhető, és mi az, ami hosszabb időt vesz igénybe). | ||
Próbálja meg azzal a feladattal kezdeni, amitől a legjobban retteg (utál): “Edd meg a békát!” | ||
Próbáljon meg egy feladatra koncentrálni, kerülje a több feladat közötti váltogatást, mivel az megzavarja a koncentrációt, ne végezzen több feladatot. | ||
Próbálja meg befejezni, amit a napra tervezett | ||
Fejezze be azt a feladatot, amit elkezdett, és ne váltson másikra addig, amíg az előzőt be nem fejezte. | ||
Állítson fel határidőket magának, amikor csak lehetséges | ||
Határozza meg, hogy ki vonhatja el a figyelmét tanulás közben, és ne hagyja, hogy mások elvegyék az idejét. | ||
Tanuljon meg nemet mondani! Ha eldöntötte, hogy nemet akarsz mondani, tegye azonnal. | ||
Napi tanulási rutinok kialakítása | ||
Tartsa rendben a tanulási környezetét. Tartson rendet a dolgai között. | ||
Hozzon létre fix, csak a tanulásra használt helyet/ környezetet a szobájában | ||
Tervezze meg a szüneteket, használja a Pomodoro technikát, tartson rövid, rendszeres, ütemezett szüneteket. | ||
Ne feledje, hogy tervezzen időt a pihenésre (a technológia fárasztó). | ||
Adjon egy kis pihenőt az agyának is! | ||
Tervezze be a tanulási időt úgy, hogy akkor tanuljon, amikor a legjobban tud koncentrálni, és amikor tele van energiával. | ||
Ne habozzon segítséget kérni | ||
Szánjon időt a fizikai aktivitásra, és fordítson időt a mentális jólétére. | ||
Pihenés közben próbáljon meg nem gondolni arra, amit nem tettél meg, és hagyd magad pihenni | ||
Digitális idő- és projektmenedzsment eszközök használata |