1. Feladat

Ez a feladat a “Videó magyarázatok” részhez kapcsolódik. Kérjük, nézze meg a videót a feladat elvégzése előtt.

Végezze el az erőtérelemzést az iskolája vonatkozásában. A hajtóerők között szerepeltesse a változás előnyeit (iskolai és személyes előnyök – tanulók előnyei, tanárok előnyei, vezetőségi előnyök).

Gondolja át és sorolja fel azokat a külső/belső tényezőket, amelyek tovább motiválják a digitális fejlesztéssel kapcsolatos változást (gondoljon a jogszabályokra, a társadalmi elvárásokra, illetve, ha van értelme, bármilyen (verseny)előny megteremtésére más iskolákkal szemben, vagy éppen ellenkezőleg: egy hátrány megszüntetésére). 

Azonosítsa továbbá azokat az fékezőerőket (hátrányokat és korlátokat), amelyek hátráltatják a változást. 

Ön szerint melyik oldal az erősebb? Ön szerint azért lehet bevezetni a változást, mert a hajtóerők erősebbek? Hogyan lehetne a hajtóerőket felhasználni a szükséges változások bevezetésének megkönnyítésére/könnyítésére? Hogyan lehetne a fékező erőket csökkenteni?

Töltsön körülbelül 10 percet önállóan ezzel a feladattal, és készítsen jegyzeteket magának, majd töltsön további 20 percet azzal, hogy megvitatja az eredményeket a vezető kollégáival: mit gondolnak a változás bevezetésének megvalósíthatóságáról?