Ez a feladat a következő Tananyag részhez kapcsolódik > 3. téma: A változás eredményeinek értékelése és megszilárdítása Kérjük, olvassa el a feladat elvégzése előtt.
Kérjük, nézze meg a következő videót a változás folyamatának értékeléséről, és használja az alábbi sablonokat a DAP-jának köszönhetően bevezetett változások értékeléséhez.
SELFIE PTK MOOC – M4V1 – Hogyan hajtsunk végre egy SELFIE-alapú cselekvési tervet és kövessük nyomon a haladást?
Utolsó megtekintés: 14/03/2024
Most pedig, kérjük, tekintse meg az alábbi mintadokumentumokat, amelyek segítségével folyamatosan nyomon követheti, hogyan halad a SELFIE-alapú akcióterve, és értékelheti az általa létrehozott eredményeket és hatásokat az iskolai tanulóközösség digitális képessége tekintetében.
Ez összhangban van a változás megvalósításának “fellazítás-változás-megszilárdítás” három szakaszos modelljével, és hasznos lesz minden alkalommal, amikor bármilyen tanulási és tanítási fejlesztési tervet tervez és hajt végre az iskolájában.
1. A MONITORING A CSELEKVÉSI TERV VÉGREHAJTÁSA SORÁN
Ellenőrzés területe | Indikátorok | Összegyűjtött adatok |
A MONITORING ÉS ADATGYŰJTÉS MÓDSZERE(I) ÉS ESZKÖZEI | Az előrehaladás megfigyelésének eszközei | ellenőrizze az előző lépésben meghatározottakat; ha szükséges, módosítsa őket |
MONITORING FOLYAMAT ÜTEMEZÉSE | A folyamatos előrehaladás nyomon követésének megfelelő ütemezése. | pl. hetente, havonta, egy adott tevékenység vagy tevékenységek befejezése után |
ELLENŐRIZENDŐ SZEMPONTOK, TÉNYEZŐK, EREDMÉNYEK | A cselekvési terv elfogadottsága: a bevont tanárok/tanulók/osztályok száma | , pl. 3 tanár, 4 osztály, 75 tanuló. |
A végrehajtás előrehaladási foka, | pl. megkezdett, részleges, befejezett | |
Előre meghatározott célkitűzések/célok elérése (foka) | lásd előző fejezetben a célok kitűzése | |
Végrehajtás során elmerülő támogató tényezők és akadályok, pl. technológiai infrastruktúra, gyakori találkozók stb. | pl. technológiai infrastruktúra, gyakori találkozók stb. | |
Az érintett/bevont/befolyással bíró szereplők reakciói | pl. informális találkozókon, vitafórumokon stb. adott válaszok. | |
A mérhető/elvárt kimenetek/eredmények ellenőrzése | lásd előző fejezetben a SMATR célok kitűzése |
2. A TELJES FOLYAMAT ÁLTALÁNOS ÉRTÉKELÉSE
- Megfelelőek voltak-e a cselekvési terv sikerkritériumai és a nyomon követési folyamat az intézkedések sikeres végrehajtásához?
- A tanárok részt vettek-e a digitális technológiákkal való tanítással kapcsolatos tudás, tapasztalatcsere és együttműködési feladatok folyamatában?
- Kialakult-e az iskolában a digitális technológiák támogatásával megvalósuló innovatív tanulási megközelítések alkalmazásához szükséges kultúra?
- Az iskola vezetése proaktív volt-e a megvalósítási folyamatban, és különösen a tanárok támogatásában a digitális technológiák tanításba való integrálásában?
- A tanárok képesek voltak-e magabiztosan és gyakorlottan használni a digitális technológiát a tanítás és az alkalmazott tanítási módszerek támogatására? Az iskola szervezett vagy támogatott-e szakmai fejlődési alkalmakat a tanárok számára?
- Segítette-e a fejlesztési program a tanárokat abban, hogy a digitális technológiákat beépítsék a tanulásba, a tanításba, valamint a tanulók készségeinek értékelésébe?
- Úgy érzik-e a tanulók, hogy a végrehajtott fejlesztési terv révén előnyösen változott a tanulási gyakorlatuk?
- Úgy érzik-e a tanárok/szülők, hogy az iskola előnyére vált a digitális eszközökkel támogatott tanulás/tanítás fejlesztését szolgáló cselekvési terv megvalósítása?